Ångerrätt & Reklamationer

ÅNGERRÄTT/RETUR:

Om du inte är nöjd med ditt köp har du 30 dagars ångerrätt från dagen du mottagit din beställning. Om din beställning levererats i flera omgångar gäller datumet för respektive produkt och leverans.

Om du vill utnyttja din ångerrätt på en order efter lagerhantering har påbörjats, så måste du ta emot ordern för att sedan returnera den till oss. Om du inte hämtar ut ordern kommer den behandlas som en icke uthämtad order, vi kommer då debitera dig för 250,-. Kontakta oss därför alltid på ks@glassoginterior.no om du ångrat dig, så skickar vi en retursedel. Om du kontaktat kundtjänst och använder den returfraktsedel vi skickat till dig står du som kund för returfrakten,kostnaden beror på paketets storlek.

Varorna måste vara i ursprungligt skick och packade i originalförpackning då de returneras till oss. Notera att originalförpackningen ej får användas som ytterkartong i och med att produkten kan skadas och du kan få ett värdeminskningsavdrag. Produkten måste vara i oförändrat skick och till exempel ej monterad om produkten du beställt kräver montering.

Vi förbehåller oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Avdraget görs på det totala returbeloppet innan det återbetalas till dig. Vi gör bedömning vid varje unik retur om storlek på avdraget.

VARA SAKNAS I FÖRSÄNDELSEN:

Om en vara saknas trots att den finns med på följesedeln ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.Du behöver ange ditt ordernummer och den saknade varans artikelnummer eller produktnamn. Vi står då för frakten av ny vara ut till dig och returen till oss. Kom i håg att alltid kontrollera ditt paket direkt när du hämtat ut det.

MOTTAGIT FEL VARA:

Tyvärr kan fel uppstå och vi beklagar verkligen om du har mottagit fel vara.Vänligen kontakta kundservice direkt när du upptäckt felet så hjälper vi dig.

SKADAD VARA UNDER TRANSPORT:

Kunden ska vid mottagandet kontrollera de levererade produkterna. Transportskada ska på ankomstdagen av leveransen anmälas till transportör samt till vår kundtjänst.Dolda transportskador som inte upptäckts eller borde ha upptäckts vid leveransen, ska reklameras så snart det kan ske och under alla omständigheter inom en vecka från mottagandet av leveransen.Om kund inte reklamerar transportskador inom angivna tidsfrister förlorar kunden rätten att göra gällande anspråk mot oss eller transportören.

REKLAMATION:

Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst för snabbare hantering som sedan vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis där felaktigheten/defekten tydligt framgår.

Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid. Vid en godkänd reklamation står vi som handlare för alla kostnader som kan kopplas till returen, inklusive all frakt.

FELAKTIGA PRISER:

Vi har tusentals produkter på hemsidan och i vissa enstaka och ovanliga fall kan ett pris bli felaktigt. Om du köpt en produkt till ett uppenbart felaktigt pris kommer vi att kontakta dig och vi förbehåller oss i dessa fall rätten att justera priset, samt debitera mellanskillnaden, alternativt låta dig ångra köpet samt få återbetalning. Vi reserverar oss även för tryckfel och felaktigheter i vår marknadsföring, nyhetsbrev och övrig extern kommunikation. I dessa kanaler gäller samma som för uppenbart felaktiga priser på hemsidan.

EJ UTHÄMTAT PAKET:

Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 7 dagar efter att det ankommit. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig 250 kr för ej uthämtat paket. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så behöver du ta emot paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss, annars kommer det att bli registrerat som ett "ej uthämtat paket" och du som kund kommer att debiteras motsvarande belopp.

 

Integritetspolicy


I samband med beställningen godkänner du vår lagring och användning av din information. Vi gör detta för att uppfylla våra skyldigheter gentemot dig. Vi dokumenterar också all kommunikation vi har med dig via e-post för att tillhandahålla den tjänst du förväntar dig från oss. Vi kommer inte att dela din personliga information med tredje parter.

To Top